Thursday, June 20, 2013

Rezeki di lain tempat ...



Mempersembahkan rayuan UPU untuk ke IPTA tidak berjaya .
Tahniah dan Selamat berdukacita!!


  MyEm0.ComMyEm0.Com
                                                                      MyEm0.ComMyEm0.Com

Kembali hidup dalam kegelapan?
bunuh diri?
tiada masa depan?

                                                                           MyEm0.Com
Rezeki Allah ad di mana-mana .
Well , my name on the number of 603 .
Apa ni?
Ini maknanya permohonan saya ke GMI telah success.
hanya menanti masa nak masuk je .
laalaalalalaaa

Saturday, June 15, 2013

Resipi "Maggi Goreng Tawar-Menawar"


                                                           

MyEm0.ComMyEm0.ComMyEm0.Com
Dengan bangganya ingin mengatakan hari ni , oh pagi tadi lah kan , aku kan kan kan kan....jadi Chef kejap . Maaflah jakun sikit , first time buat xD hahaa...

Langkah-Langkah pembikinannya lah kan :

1. Rendamkan maggi ke dalam air panas atau air yang sedang dipanaskan.
2. tumbuk Cili hijau , bawang putih , bawang merah , udang kering , ikan bilis . Oh suka hati anda lah kuantiti nya macam mana , kasi balun sahaja lah :D Kalau boleh letak banyak banyak banyak...
3. Maggi yang direndamkan tadi mesti dah lembut kan? Buang air dan biarkan dulu kejap.
4. Segala yang dah ditumbuk tu , tumiskan selama mana yang anda mahu dan kalau boleh biar sampai ada bau wangi dia tu . 
5. Masukkan telur beberapa biji mengikut kemahuan anda .
6. Tuangkan sedikit sos cili atau kicap atau keduanya sekali . Tak ada ikut ukuran apa-apa ya. Letak lah sebanyak mana yang anda mahu.
7. Tuang sedikit minyak masak dan masukkan maggi . Goreng Goreng Goreng Goreng...!!
8. Setelah bau macam sedap dan kelihatan seperti sedap dimakan , anda sudah boleh menghidangkannya .

Cuba lah , mesti sedap .
Oh tak habis lagi . Dah rasa? Bila rasa tu anda akan tahu kenapa namanya "Maggi Goreng Tawar-Menawar" .
Untuk melengkapkannya , tabur Blackpepper dan Cili apa entah namanya sebanyak yang anda mahu . Ianya sebagai PERISA PENYELEMAT. 
Oh jangan pula ya makan dengan Sos Cili atau Tomato . Itu sebagai perisa penyelamat juga.

Dan akhirnya ianya siap dimakan.
Apa yang perlu dipastikan ketika makan?
Baca Bismillah , Pastikan ada secawan air sebagai persediaan .

Sekian , ini lah hasil dari saya , Chef Zhareef Aimullah :D



Wednesday, June 12, 2013

- unknown tittle -

Hi , Saya Shinchan .
*sekadar hiasan tanpa sebarang motif

When this entry started to type , the date now is 12th June 2013, Not too active right now in blogging . I tried to but i can't . Really can't . I'm so lazy with lack of ideas to type . I dont know why. Lazyness is extremly dangerous :o However it's already in me.

So what's up now? I just ended my "holiday" outside from Johor Bahru in a week . 2 days at Pahang where we stay at Gambang City in Arabian Bay Resort. Well such a nice place to relax and feel calm :D and the next 3 days was at KotaBharu,Kelantan . Oh jumpa Atuk !!! dan segala saudara yang lain . When step on the land of Cik Siti Wan Kembang , the most heaven things for me is "food" . Haha...I'm not me when it comes in eating :) haa and the next three days more , Tapah,Perak . Well a little bit lonely here cause no cousin aka my gang here. they all in the universities and working. So i'm just eating and watching runningman alone in a room :D haha...

Oh yesterday , 11th June. Hang out with my friends before they entered Politeknik. From CitySquare to JTC . Oh 17th June will be the day when my friends still not in any institution will enter Politeknik.And that's when only and just a few that still not learning. 90% already entered form 6,IPTA,any IPTS . 
WHERE AM I GOING AFTER THIS??
InsyaAllah will be a part of German Malaysian Institute (GMI) in Diploma in Engineering Technology (Sustainable energy and Power distribution) . Dengar bunyi pun dah macam aneh xD haha..

Pray for me and Good Luck to you :D

-End-